SpitiDirect | Όσα ξέρει ο γείτονας που πουλάει το σπίτι του... δεν τα ξέρει η αγορά! 
compare

Blog

Όσα ξέρει ο γείτονας που πουλάει το σπίτι του... δεν τα ξέρει η αγορά!

06 Mar 2016

Πολλά μπορείτε να μάθετε και να αξιοποιήσετε από την πώληση του σπιτιού του γείτονα. Αν τα σπίτια σας είναι παρόμοια σε χαρακτηριστικά, μπορείτε να πάρετε μια πολύ καλή ιδέα για το ύψος των τιμών. Ενδεχομένως ο γείτονας να ακολούθησε κάποια στρατηγική ή ακόμη και να δεινοπάθησε μέχρι να το πουλήσει. Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να ωφεληθείτε με 3 βασικούς τρόπους από την εμπειρία του.


1. Τρυπώστε στα ανοιχτά σπίτια

Αν είστε φιλικοί με τους γείτονές σας, ίσως να μπορέσετε να αποσπάσετε τις πληροφορίες που σας χρειάζονται, ρωτώντας για την πώληση, πως πάει και τι ανταπόκριση έχει από ενδιαφερόμενους αγοραστές. Ή ακόμη καλύτερα, ρωτήστε αν μπορείτε να παραβρεθείτε στην παρουσίαση του σπιτιού. Κρατήστε σημειώσεις από τις πληροφορίες που θα ακούσετε. Για παράδειγμα, αν έχετε κάτι περαιτέρω στο σπίτι από κατασκευής του, όπως έχει κι ο γείτονας, μπορεί να διαπιστώσετε ότι δεν αρέσει στον ενδιαφερόμενο αγοραστή και να φροντίσετε να το αφαιρέσετε από το χώρο εγκαίρως. Ή μπορεί ακόμη να πληροφορηθείτε ότι ένας χώρος του σπιτιού είναι εξαιρετικά απωθητικός για τον αγοραστή και να μπείτε στη διαδικασία να το ανακαινίσετε.

Ένα άλλο παράδειγμα, έχει να κάνει με τον εξωτερικό χώρο του σπιτιού, αν πουλάτε μονοκατοικία. Έχει σημασία να είναι περιποιημένος και να κάνει τον υποψήφιο αγοραστή να νιώσει άνετα στη βόλτα του γύρω από το σπίτι ή ακόμη και να θελήσει να καθίσει σε ένα όμορφα στρωμένο τραπέζι, στολισμένο ίσως με άνθη. Ακόμη και οι μικρές παρεμβάσεις, όπως είναι το κλάδεμα των φυτών ή η τοποθέτηση μιας ωραίας ζαρτινιέρας, μπορεί να επιδράσουν θετικά στην άποψη που θα διαμορφώσει ο υποψήφιος αγοραστής.

 

2. Πόσο καιρό πρέπει να διατίθεται ένα σπίτι στην αγορά;

Σε μια καλή περίπτωση, ένα σπίτι μπορεί να πουληθεί ακόμη και μέσα σε λίγες μέρες. Αν όμως η αγορά δεν είναι στα καλύτερά της, μπορεί να πάρει μέχρι και 6 μήνες. Στην ελληνική αγορά, που δυστυχώς πλήττεται σοβαρά τα τελευταία χρόνια, μπορεί να πάρει πολύ περισσότερο...ή ακόμη και να μείνει απούλητο! Είναι χρήσιμο να μάθετε πόσο χρόνο χρειάστηκε ο γείτονας για να πουλήσει το δικό του, ειδικά αν τα σπίτια σας είναι παρόμοια. Αυτά που θα πρέπει να σημειώσετε είναι τα εξής:

  • Αν το σπίτι πουλήθηκε γρήγορα ή έμεινε καιρό στην αγορά

  • Ποια ήταν η τελική τιμή στην οποία τελικά πουλήθηκε

  • Αν η ζητούμενη τιμή έγινε αποδεκτή από τον αγοραστή ή μειώθηκε και κατά πόσο

  • Αν χρειάστηκε να μειωθεί πολύ η τιμή μετά από μακρόχρονη παραμονή της φιάθεσης του ακινήτου στην αγορά

  • Αν επηρεάστηκε η τιμή προς τα κάτω από (ξαφνική) αλλαγή του εισοδήματος των υποψήφιων αγοραστών εξαιτίας της οικονομικής κρίσης .

  • Σε τι τιμή πούλησε ο γείτονας και μετά από πόσο χρόνο, σε σύγκριση με άλλες πωλήσεις που έγιναν στη γειτονιά

  • Τι είδους εντύπωση έκανε ο μεσίτης

     

Αυτό που έχει σημασία είναι η τιμή πώλησης και όχι η τιμή διάθεσης του ακινήτου. Καθένας μπορεί να ορίσει μια τιμή για την πώληση και να πει μια άλλη στη γειτονιά. Καλό είναι να επιβεβαιώνετε την πληροφορία μέσω κάποιου μεσιτικού γραφείου.

 

3. Πως να «ζυγίσετε» την αγορά του ακινήτου

Αν ο γείτονάς σας πούλησε εν ριπή οφθαλμού και μάλιστα στη ζητούμενη τιμή, τότε ίσως έχει έρθει η ώρα να δράσετε κι εσείς άμεσα. Αλλά, αν βλέπετε ότι η πώληση του γείτονα δεν προχωράει και ότι δεν υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον, ενώ περισσεύει ο ανταγωνισμός, ίσως είναι καλύτερα να το αναβάλλετε για λίγο. Το σπίτι του γείτονα μας λέει πολλά για το πως θα πάει η δική μας πώληση. Μας πληροφορεί για το εκτιμώμενο κόστος, για το κατά πόσο είναι ενεργή η αγορά και για το πόσο γρήγορα μπορεί να προχωρήσουμε τη δική μας πώληση.

4. Οι δημογραφικές τάσεις μπορεί να επηρεάσουν τις πωλήσεις των σπιτιών

Κάποιες περιοχές τείνουν να εμφανίζουν συγκεκριμένα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, άλλες έλκουν οικογένειες, άλλες ζευγάρια, άλλες εργένηδες, άλλες συνταξιούχους κτλ. Κάνοντας μια μικρή έρευνα, μπορείτε να το διαπιστώσετε κι έτσι να αρχίσετε να κάνετε πιο στοχευμένη διάθεση ακινήτου (εμφάνιση αγγελίας σε αντίστοιχα μέσα), όταν αποφασίσετε να προχωρήσετε με την πώληση. Κι αυτή η πληροφορία μπορεί να σας βοηθήσει πολύ, από την εμπειρία του γείτονα. Που έβαλε την αγγελία του, από πού είχε περισσότερη ανταπόκριση, αν απευθύνθηκε σε κάποιο μεσιτικό κτλ. Αφότου συλλέξετε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, θα μπορέσετε να κινηθείτε πιο οργανωμένα και σίγουρα πιο αποδοτικά.