SpitiDirect | Το διαδίκτυο επιλέγει το 72,4% των Ελλήνων για την αναζήτηση κατοικίας 
compare

Blog

Το διαδίκτυο επιλέγει το 72,4% των Ελλήνων για την αναζήτηση κατοικίας

15 Jun 2016

Στη σημαντική έρευνα του παγκόσμιου κτηματομεσιτικού δικτύου RE/MAX που «ρίχνει φως» στα κριτήρια τα οποία επηρεάζουν τους Έλληνες στην αγορά κατοικίας καταγράφονται και ορισμένα ενδεικτικά και άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τον ρόλο που παίζει για τους Έλληνες το διαδίκτυο στην αναζήτηση κατοικίας.

Με βάση τις απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα, στην υποθετική περίπτωση που αναζητούσε κανείς στη χώρα μας ακίνητο είτε για αγορά είτε για ενοικίαση, το 72,4% των ερωτηθέντων απάντησε πώς θα χρησιμοποιούσε γενικότερα το διαδίκτυο και τα μεσιτικά portals. Παράλληλα, για τον ίδιο σκοπό, το 44,2% των ερωτηθέντων θα επισκέπτονταν πιο στοχευμένα ιστοσελίδες μεσιτικών γραφείων, το 29,2% σελίδες κατασκευαστικών εταιρειών και ένα μικρότερο ποσοστό, που ανέρχεται σε 9,6%, θα έκανε έρευνα μέσα από τα social media (facebook, twitter, linkedin κ.ά).

Όπως ήταν αναμενόμενο, εκείνοι που θα προτιμούσαν τα διαδικτυακά εργαλεία για την εύρεση κατοικίας, εντοπίζονται κυρίως σε άτομα νεότερης ηλικίας. Ενδεικτικά αναφέρεται πως από όσους αναζήτησαν και βρήκαν κατοικία μέσα από τα διαδικτυακά εργαλεία, το 50% εντάσσεται στην ηλικιακή ομάδα 20-29 ετών.

Ως προς τον τόπο κατοικίας και το οικονομικό status των ερωτηθέντων, οι κάτοικοι αστικών κέντρων και οι πιο ευκατάστατοι οικονομικά πολίτες είναι περισσότερο πιθανό να αναζητήσουν κατοικία χρησιμοποιώντας διαδικτυακά εργαλεία. Ενδεικτικά, το 80,6% από το 72,4% που δήλωσε ότι θα απευθυνόταν στο διαδίκτυο και τα μεσιτικά portals, είναι ηλικίας 20-29 ετών και το 77,5% κάτοικοι πόλης. Επίσης, από το 44,2% που θα επισκέπτονταν ιστοσελίδες μεσιτικών γραφείων, το 58,8% έχει μηνιαίο καθαρό εισόδημα που κυμαίνεται μεταξύ 3.000 και 4.000 ευρώ.

Ωστόσο, η έρευνα καταγράφει επίσης πως υπάρχουν πολλοί που θα έψαχναν να βρουν το ακίνητο που επιθυμούν μέσω των περισσότερο συνηθισμένων τρόπων. Ειδικότερα, σχεδόν το 50% θα απευθύνονταν σε κάποιο μεσιτικό γραφείο (είτε θα πήγαινε να δει τα πωλητήρια-ενοικιαστήρια έξω από το μεσιτικό γραφείο), το 47% θα ξεφύλλιζε εφημερίδες και περιοδικά αγγελιών και το 28,2% θα αναζητούσε αγγελίες δημοσιευμένες σε δημόσιους χώρους (κολώνες, στάσεις λεωφορείων κ.ά).

Προφανώς δεν αποτελεί έκπληξη το εύρημα της έρευνας που αποφαίνεται πως είναι οι μεγαλύτερες ηλικίες που επιλέγουν τις πιο συμβατικές μεθόδους εύρεσης κατοικίας. Συγκεκριμένα, στην ηλικιακή ομάδα 50-59 ετών μόλις το 20,2% έψαξε και βρήκε κατοικία μέσα από το διαδίκτυο ενώ το ποσοστό που έψαξε και βρήκε κατοικία μέσα από κάποιο μεσιτικό γραφείο είναι υπερδιπλάσιο και φτάνει το 43,8%.

Ως προς τη μελλοντική τάση αυτή είναι σαφέστατα υπέρ της χρήσης του διαδικτύου τόσο εξαιτίας της εξοικείωσης όλο και περισσότερων ανθρώπων με το διαδίκτυο αλλά και λόγω της φυσιολογικής «αντικατάστασης» των παλαιότερων γενεών από τις νεώτερες, οι οποίες έχουν μεγάλη εξοικείωση με το internet, τις ηλεκτρονικές αναζητήσεις και τις ηλεκτρονικές αγορές.